terkenang...

Oke , bile da larut2 mlm ckit , otak nie kdg2 mule laa terkenang itu laa , ini laa . almaklum laa , cuace yg bwu lpas ujan neh , mmg da mcm2 kenang , yelaa , sejuk kann , (aku ase mmg tade kne mgene lgsg kot , abaikan! ) . Cmni , tghari smlm ibunda aku yg tercinta yg aku pggil umi itu , kdg2 mak , tgk laa mood aku kann ape aku na pggil , oke stop ! Hmm , umi msj aku cmni , "dik , ayah saket, demam , mggigil 1 badan , skg ade kat umah " , aku yg sdg d dlm kereta menuju ke kelas tuhh terasa sedey sgt . "Alamak ! ayah saket ! Ishh , mcm kne balik uma jee " , hati kecil aku berbisik . Aku masih lagi ligat berbls msj ngn umi aku td , dye kate , "tak yah la balik , td da bwk g klinik ", spt phm2 aje ape yg bermaen d benak pkiran aku ketika itu . Dgn pntas , aku mncapai telefon bimbit aku , atau owg skg pggil hp/enset/gadget tuhh . Aku tepon sony bese jekk , ta silap aku , mase dpt wet mara ribu2 2 thun sudah laa aku beli hp uh , maseh elok hgge ke hari ini . Lpakan kisah enset , aku pon kol la my dad , tye kaba dy semua , then dye kate , da oke ckit. Agak lega aku mndgr jwpn itu .

Hari ini pula , umi ku ckp , dy na pergi berubat ngn ustaz ismail kamus , ehh , bkn calang2 ustaz taww, name nye d kenali ramai gtu . Hmm , yg bermaen dlm palotak aku skg , "np ngn ayah ? kate da elok ? " , upenye mak ckp saje nak bg chat btol ! Ag pon , mak aku lehh gak la berubat ape yg patot ngn ustaz uhh.. (ta perlu d nyate kan d cni kot )

Oke berbalik pd kisah terkenang , agak2 nye my dear parents da oke ke blom ehh ? td mak ade tepon ckp da g da berubat tuh , everythng oke ! alhmdulillah ! hmm , tbe2 ase rndu lakk ngn mak n ayh aku laa ,, tmbah2 dowg ta chat plak ! aduhh ! mcm na sgt jmpe dowg skg , tgk keadaan dowg same ade btol2 da oke atau ta ! "Ya Allah Ya Tuhanku , Kau berikanlahh kesihatan yg berpanjangan kpd kedua ibubapaku , kurniakanlah kesejahteraan pd mereka ,sesungguhnya , aku amat menyayangi mereka berdua" . Doa aku d dlm hati kecilku,,, :( p/s : terkenang mereka dan rndu mereka..

Comments

Popular Posts