tentang-diri-ini :)

Assalamualaikum :)


Hehehhehehee. Ttbe aku ghase nak gelak sbb tajuk di atas tuh. Pasal diri sdri. Tak malu nak review pasal diri sdri. Keh3. Ahh takpe laa. Plus, mase memule buat blog dulu en, aku takde tulis pasal diri sdri. Excited nau mase tuhh. Terus tulis ceciter yg merepek tuhh. Ini bkn disebabkan aku takdak idea tp mmg aku dah berniat nih nak tulis tentang diri sndri. Kalo tak tunaikan aku kempunan, kalo dah kempunan aku jd murka! Errr..


Ok, name penuh saye kan Nurfatin Liyana Binti Zainal Ariffin. Ok name saye mmg Fatin Liyana taww dlm ic, bkn tiru Fatin Liyana blogger yg cun melecun tuhh. Heeee. Thats y i tarok jek blog nih Ouhh Liyana, nnti org keliru plak. Nnti org marah2 ckp aku tiru, tak suke kene marah, wuwuwuw. Plus aku mmg penah gune name Ouhh Liyana kt fb. Saye tahun nih 21, igt nak jd mcm forever 21, tp tu laa takleh lak. Takpe laa, umur je yg berubah, perangai dan aksi akan kekal mcm 21 nih. Tehehe. Aku kuat mkn, siyesly mmg kuat. Skang tgh berusaha sebaek mgkin nak bdn mcm dulu balik. Sedih aa bile tgk cermin. Mcm bkn aku jek. Kdg2 aku tertanye2, ade ke sape2 masuk dlm bdn aku eh smpi selera mkn naek mendadak? Tssssk ! Dulu kan, aku mmg pantang taw mkn mlm nih, skang, bile tak mkn ckit, perot masuk angin. Nak salahkan sape skang nie? Perot atau aku? T____T.


Aku mmg asal KL, dari aku lahir smpi skang. Ouhh tp mak bpk aku org nismilan, bkn KL. Hehehee. Mereka dtg ke KL utk mencari rezeki tatkala mereka mude remaja dahulu. Sehingga laa skang. Ade satu hari uh, bile org tanye aku asal mane, aku ckp a KL sbb aku mmg dilahirkan di KL. Pastuh org tu tanye, mak bpk aku org mane, aku dgn jujurnye ckp aa nismilan, then dorg kate, "ouuhh mknenye kau pon asal nismilan laa". Aku betol2 tak puas hati knp aku dikaitkan dgn nismilan tuhh. Aku KL yaww KL.Tp dah besa2 cmni aku dah phm tak kesah aa memane asalkan 1 Mesia. Wakakakaa. Poyo kan. Plus, lately nih aku berbangge dgn nismilan sbb salu menang bola n ade hero2 yg tampan utk tatapan mata. Sgt best! Nismilan boleh ! 


Time skola dulu, aku ganas wehh. Aku bkn jenis lemah lembut tu. Penah gak aku buat lemah lembut then ade org tegur aku cover2. Ciss. Tak mmbantu kwn langsung aa. Tp takpe aa, pangai kat umah n skolah kene same ah kan? Ouhh mase form 1 n form 2, aku kann, sebenanye kann, SKOLAH AGAME! Hehehehe. Tp skolah swasta laa. Tp disebabkan aku ade mslh yg takpat dielakkan, aku pindah skolah. Eh tp korg jgn pikir sbb aku kene buang ke, aku buat hal ke, tdk sama sekali. Aku ganas jek tp aku tak buat lak bende2 yg memalukan diri sdri cenggitu. >.< . Pindah laa skola baru n dpt kwn baru ag! Err kwn2 tak bape nak baru aa sbb tu semua kwn2 dri skolah rndah dulu. Suke suke suke ! Tp ade jugak laa yg baru kann, best ! Usah ditanye perasaan aku wktu mule2 masuk skolah baru, BLUSHING taww. HAHA. Tataw knp, mgkin perasaan wajib pd setiap individu yg baru berpindah ke sekolah baru aa aku ghase. :) Then skolah kt situ smpi laa abes SPM. Aku bangge gak ngan diri aku, even aku ganas, tp aku tak penah kene gantung sekolah even teringin. TERINGIN??? Ok silap. Hahaha. Lagi 1, dlm klas pon even aku dah boring aku tak ponteng kelas pong, aku tidor je kt blakang. Baek kann??? ^____^. Psst ponteng kelas time ade lawan2 bola jek, skolah jd tuan ghumah, harus lah kan tgk bola n PLAYER nye skali. :))


Smbg setady kat KPTM Bangi. Kolej Poly Tech Mara laa name saintifik dye, n alhamdulillah dah tamat pon. Suke suke! Tp skang tak suke balik sbb takpat keje ag. Nak duet! Kalo takde duet cemane nak shoping2? Tak suke aa cmni. Takkan nak mntak mak salu? Tak manes lak ghasenye, kehkehkeh! But yes, skang aku betol2 rndu laa life kat bangi dulu. Memule dok ostel then dok umah sewa. Kire independent aa. Even tak sejauh mane dr umah, bangi je pon.. Setengah jam dri KL. HAHA. Suke suke suke! Tp korg jgn pikir aku balik tiap2 mggu aw, kdg2 dok jek ngan kwn heaven yaww. Paling heaven bile dpt duet MARA, bertambah heaven yaww! Jalan2 smpi lebam ngan kengkwn. Auww rindu laa. Masehh MARA! Heeheeee. Korg2 yg nak tgk cmne ghupe2 kwn2 aku kat bangi carik laa entry yg lepas2, lame dahh. Heeee. Maafkan kemalasan saye ini T____T


Hye, name kite Nurfatin Liyana pggil aten je. Heee. Kite KURUS, kann? >.<







Skang kite dah jadi nerd2 cket aa, heeee >.<


The only family i have. Ouhh maafkan abg saye, dye terkezut kot, heeee. Yg pnting nak kasitawu, i anak last! Heee. I ade due beradek je pongg. >.< I tak mnje, tp i mengade lebihhh, heeeeeeeeee. :))

Ok lahh, sekian smpi disini entry merepek saye kali nih. Jgn ade sape2 ejek saye gemok, tawu? Saya sedih dan runsing taww dgr pekataan tuhh, isssk ! Bye2 readers, take care, muahhmuahh! :')


p/s ; agak2 ade org bace ke nihh? HEEEEEEEE.

 Terimakaseh kerana sudi membaca, xoxo

Comments

Iltizam Jamhor said…
Kejap kau..kejap saya!Gila ke??Lalala~
Nurfatin Liyana said…
gile gak aa kekadang, kih3.
pilotHans said…
bagus gile kadang2..hahaha..jgn sewel sudah..anyway nice family photo yg last tue..ske ngk gambar2 camnie....hehe..

my entry on family -> http://www.yohanibrahim.com/blog/family-is-the-treasure-of-life-episode-2
Nurfatin Liyana said…
pilot ; ehee. macehhhhhh :')

Popular Posts