menulis lagi..

Assalamualaikum!






Jujur aku seperti org yg pertama kali mahu menulis, yg baru pertama kali belajar rangka nak buat karangan. OMG! Dah lama giler kot tak menulis. Sbb mood nak menulis lgsg dah takde. Tp hari ini terasa ingin menaip jadi penulisan diteruskan lah.



Pertama, selamat menjalani ibadah puasa buat seluruh umat Islam di dunia ini. Tgk! Punye berbulan2 tak menaip tros dah puasa dah skang. Puasa ganti aku yg last year aku dah selamat ganti time Syawal lagi, alhamdulillah. Niat tahun ni nak ganti jugak time Syawal nnti insya Allah. Kalau lengah2 jadik lupe. Kalau dah lupe makanya tak ganti. Kalau tak ganti makanya dpt DOSA. Alhamdulillah tak penah lagi lah aku tak ganti. Hukum hakam jgn nak buat main aaa. Main mercun mgkn boleh.




Kedua, TQ pada mereka diluar sana yg ada lagi BW kat blog yg hidup segan mati tak mahu ni. Cume aku takde mase lagi nak balas BW korg, one fine day insya Allah. Tak pun tegur2 je aku kat Twitter, okay jugak! Sbb rasenye skang aku lagi aktif more to twitter dari FB. FB pon hayat masih ada lah cume so so je. Haaa gitu. Twitter bape ribu aku nak post sehari pon takpe, kalo kat FB nnti org akan mula mengatakan aku syok sdri pula. Padahal tu FB hak milik sdri, tp org lain pula yg pertikai.. Nak buat cmne, manusia lah katekan. Kalau cicak aku dah jentik2. Ehh cicak? Mmg tak laa aku nak jentik. Dgn semut je aku brani pijak.



Ketiga, Selamat Pengantin Baru pada semua kwn2 yg telah mendirikan rumahtangga. Baik kwn kolej, kwn skolah dan kwn di alam maya. May Allah swt bless u guys n moga dikurnia anak2 yg soleh dan solehah hendaknya Insya Allah. =) Doakan jodoh saya pula soon. Amin. Dan setinggi2 tahniah juga buat semua kwn2 yg dah dpt baby n yg dah preggy! Geram ok. Hari2 stalk FB korg tgk pic baby, baca nama dy sape, eheeee. Aku tersgt lah obses dgn bayi tp masanya belum tiba. Ehehee. Semoga anak2 anda semua membesar dgn baik dan taat perintah Allah dan Rasul juga kedua ibubapanya. Amin amin amin =))






Keempat, kelima dan untuk yg ke seterusnya, ada masa saya taip lagi. Ohhh just nak share satu gambar di bawah dan selamat beramal serta berfikir. Tata! 






"Carilah pasangan hidup anda yang menyenangkan hati anda sendiri, dan yang paling utama bila kita melihat sahaja wajah dia, kita akan ingat Allah. Bila kita lihat sahaja dia, masing-masing bercita-cita memperbaiki diri untuk Allah"


Cinta membawa kita ke syurga,
Bukan membawa kita ke neraka.


Insya Allah =))

Wslm 










Terimakaseh kerana sudi membaca, xoxo

Comments

Popular Posts