masakan TERBAIK di dunia .

Hye n assalamualaikum all :)



Kite kembali ag. Heee. Tuan2 dan puan2, pertama kalinya saya ingin memohon maaf kerana sentiasa lambat meng-updet belog comot ini yg tak ubah comotnya spt empunya belog. Di sini, saya sertakan sebab mengapa saya lambat updet. Sebab utama adalah mood ber-blogging makin kurang atas sebab saya keletihan yg amat sangat. Tamabahan pula, mata juga sudah galak menghadap skrin komputer jadi saya mahu merehatkan mata. Tgn juga kerap kali menaip jadi masa rehat (malam) adalah waktu rehat yg saya guna sebaik mungkin.



Cukup smpi situ saye merepek ye ye. Sbb entri nih bkn pasal karangan yg bertajuk LAMBAT. Ini tajuknye tentang masakan. Bile bercakap tentang masakan, which one do u prefer more? For me, automatically lah my mom! Yaa i know masakan mak aku tak masuk tb mcm chef2 yg lain tp air tgn seorang ibu sentiasa yg terbaik. Sbb ape? Engkorang ponah pikir tak? Haaa tu lahh, tau makan yo, pastu pueh laa mntak resepi kek omak, tp ghaso ehh laen pulak. Apo kono eh? Bahan eh dah samo. 



First of all, sbb KEIKHLASAN hati ibu nak masak utk kite. Pasan tak kalo mak masak telor goreng masak kicap pon dah bukak selera kan? Yaa sbb mak usaha nak masak tok kite, puaskan selera kita. Aku bkn nak ckp ape aa, tp kdg2 bile dtg time aku mengade, aku suh mak aku suapkan. Fuhhh. Mmg tak benti la ngunyah. Sedap betol ghase nye. Haha. Korg ade? Cer try nnti suh mak korg suapkan. Alaa mcm time korg kecik2 laaa, bkn ekau suap sdri pon kan kan kan? Jgn nak bongak. Tp tgk laa mood eh, kok ibu2 kito tgh masalah ko, kau suh suap kang kot dorg suap penumbuk lak. HAHAHA. 



Second, sbb tak pernah merungut. Yaaaa, penat kerja macam mane pon, tetap nak masak. Tak sampai hati nak tgk anak kelaparan. Apatah lagi suami. Ok bab suami nnti2 lah. Kdg2, lauk kot tak cukup, sggup kasi anak je. Ayat biasa, "takpe laa makan laaa, umi tak kisah, asalkan anak2 ummi tak lapar". Kdg2 mcm tak smpi hati kan. Tp korg penah dgr tak mak korg ckp cmni "nti kalo ko dah ade anak, tawu lah cmne rase kasih tu kat anak" .Nie yg tak saba nak kawen nih. Heheh. Ok abaikan. 



N the most, kerana KASIH SYG. Yaaa, seorg ibu akan masak dgn penuh kasih syg. Ape maksud masak dgn kasih syg? Takdo laa sblm masak tu dio ciom kuali ko, sondok(senduk) ko, itu kojo gilo. Maksudnye, masak dgn jujur, ikhlas spt yg aku ckp td dan tdk merungut. Bile combine semua tuh, itu laa kasih syg dlm masakan yg di maksudkan.Mase aku balik keje td, lauk masih panas2. Ade ayam goreng(my fevret ever n yaa part isi-dada pliss), ade sotong masak sambal, ade sambal tumis, n sambal tempoyak (tumis tawww). Wahhh terbangkit selera nokk. Skang pon tghari aku malas nak mkn, saje nak mkn umah. FREE. Sodap lak tuhhh. 



Ok laaa, sekian dari saya utk kali ini . Igtlah, hargai jasa ibu anda. Pengorbanan mereka amatlah besar. Peace n salammmmmmmmmm =)


Terimakaseh kerana sudi membaca, xoxo

Comments

chef terbaek di dunia adlh mak kite.kn?:)
Nurfatin Liyana said…
yaaa benar katamu syg ! :)))
Nurfatin Liyana said…
yaaa benar katamu syg ! :)))
aleen aiden said…
yeah!masakan mak la yg paling awesome! ^_^
aleen aiden said…
yeah!masakan mak la yg paling awesome! ^_^
Anonymous said…
Thank you for the work you have done into the article, it helps clear up a few questions I had.

car hire companies alicante airport also Car hire Alicante airport

Popular Posts