petua = TIPS !

Hye u all, salam. Dah mam? Dah mndi? Kalo belom, g laa wat ape2 yg patot,, tak manes laa kalo belom mandi. especially tok anak dare spt aku. Bahaha. Tp aku dah mndi taww u all. Hee. Dgn mndi lahh u all akn rase segar sesegar korg kene siram ngn mak/abah korg kalo bgn lmbt atau pon sesegar gunug salji. Ok dah merepek. Today, on 20.10.2010, i akan kasi tips skit ok. Sila tepok dgn dgn meriahnye, bkn senang nak bg tips nih sumer, kan kan? Aku bknnye doktor pakar ke, bomoh ke, dukun ke, atau yg seteru dgnnya lahh. Aku manusie bese jek yg kini menganggur di rumah smbil mncari kerja! Heee. Jum sambung!

Aku tawu, tak kisah laa anak dare ke, terune ke, walhal ibu2 dan bapak2, mst nak kulit licin ag berseri dan berkilau,,ye dak? Dont worry. Lets try this beautiful tips at home! Senang sgt. And aku dpt tips nih pon dr akhbar, so korg jgn risaulahh aku bkn mnipu korg ke ape, just kongsi ilmu sesame kite aje. Aku pon mkn meggi gak bile duet kering time stdy dulu. Ade kne mgene tak? HAHA.

PENCUCI MUKA ANGGUR ( utk semua jenis kulit)
Ambil tiga biji anggur masak ranum. Potong dua anggur tersebut dan perah jusnya ke kulit wajah. Elak bahagian mata dan mulut. Bilas dgn air suam. (senang tak senang tak? hee)

Topeng anggur utk kulit berminyak:
1 sudu jus anggur
1 sudu jus lemon
1 sudu jus pudina
Air sejuk
Air rose

Campurkan jus anggur, lemon & pudina, sapu pada kulit muka. Biarkan selama 20 minit dan bilas. Kemudian campurkan air sejuk (ais) dgn air rose, sapu pada wajah.

Senang kann? Ok aku pon belom penah try ag, hee. Jum sesame try n share ur result ok. Wink. Selamat menikmati kulit cantik & mulus. Next topik nnti aku kasi tips laen lak. Ehehe. Bye u alls. Much love, muahxx !

Comments

Popular Posts