sengsara


Masa tu jam lebih kurang pukul 11 suku macam gitu.
Siaran yang ke udara di tv dibiar terbuka
Kak ayu tekan info-105-Pendekar Bujang Lapok-pukul 12.
Aku tersengih.
Ini antara cerita kegemaran.

Sementara tunggu pukul 12, kerja pun takde
Aku layan twitter je lah.
Dalam pukul 1145 dimana kiranya tengah countdown tunggu pukul 12,
seorang staff aka brado mengambil remote control dan menukar siaran.
Hmmm tak ape la belum pukul 12 - cakap dalam hati.

Dalam pukul 1156, aku jeling tajam juga dekat brado ni
Dia tengok siaran ulangan bola yang semalam punya
Team dia kalah, tapi dia nak tengok lagi
Bukankah org tua ckp hal lepas jgn kenang?
Brado tu tgk tv sambil gigit kuku.

Sementara brado tu jeling-jeling tgk tv (sbb dah tahu kalah)
aku pulak menahan amarah aku
gara-gara tak dapat tgk Pendekar Bujang Lapok
"Cobaan.."
Hati kecil berbisik.




Terimakaseh kerana sudi membaca, xoxo

Comments

istiqomah said…
hee,,ingatkan kenapalah! tengok je online,,hee

Popular Posts