handling MY eczema baby

PART 1


Kami dapat tahu yg Hud ni ada eczema masa dia 2bulan cmtu
eczema ni mmg sejenis yg on-off punya penyakit
so sebagai mak yg berwibawa harus lah dititipkan cekal dalam hati ye

mcm mana nak detect anak kita ada eczema?
ok. mcm hud, masa dia baby lagi aku perasan kulit dia kering semacam
smpi ada satu tahap tu mcm ada kerak kat kepala n kening
yes, kening. sedih gila tgk
so decide bawak pegi klinik
n doc sahkan dia eczema. hmmm

lepas tu, igtkan dah ok
rupanya berbalik2 eczema dia. kejap hensem kejap merah
haha kesian
smpi satu tahap muka dia lebam n dah tak jadi muka dia
siap jumpa ustaz hehe

so aku pon google2
tgk pengalaman mak2 yg ada anak eczema
terjumpa satu klinik kulit ni kat damansara
ok la, tp servis dia mmg laa mahal
damansara pulak. jgn expect 100 200 je ye
first time pegi pon dah kena rm580 (tak silap aku, sbb dah lupa)
aku pegi sini ada la dalam 3 4 kali
so korg kira sendiri laa total berapa abis kt sini
losyen dia pon dah rm80 kot
nangis! hahaha

but still
eczema dia akan flare up dgn jaya nya
hud masa tu fully bf, so aku lah yg kene pantang makan
sedih tp demi anak, aku gagahi nya.
takde hal lah pantang
mak ok je.

tapi,
ada satu hari tu dia punya eczema worst gila!
tak elok2. so ikhtiar cara lain.
homeopathy. mula2 ok laa untuk sehari dua
tetiba zupp! merah balik.

dan kami pon ikhtiar cara lain pulak
alhamdulillah so far ok
kalau naik pon tak laa seteruk dulu
n naik pon kejap je
klinik ni pon dah viral.
nanti aku share kat PART 2.

see ya!






Terimakaseh kerana sudi membaca, xoxo

Comments

Popular Posts